CRM rendszer (ügyfélkapcsolat kezelés)

Egy vállalatirányítási rendszer egészen biztosan tartalmaz CRM-et. Erről már biztosan sokat hallottunk. Ügyfélkapcsolat kezelés, azaz az ügyfeleink, beszállítóink, partnereink (gyakorlatilag mindenki, aki velünk kapcsolatban áll) a gyűjtőhelye történetiséggel együtt, tehát mikor, kivel miért és mi történt.

Egy kutatás kimutatta, hogy az ügyfelek szétválogatása és megcélzása tiszta és pontos adatokat használva elengedhetetlen a sikerhez. Ez a fázis gyakorlatilag az alapját képezi egy CRM rendszernek, tehát maga az ügyfél adatbázis felépítése, minden jellegű ügyféllel kapcsolatos adattal, amely létfontosságú ahhoz, hogy a termékeinket, szolgáltatásunkat a megfelelő célcsoportnak tudjuk reklámozni.

 

Tehát első dolog, hogy legyen egy tiszta, pontos adatokkal feltöltött adatbázisunk az ügyfeleinkről. Fontos, hogy itt nem csak az alapadatokról beszélünk, tehát hogy mi a neve, címe, adószáma stb…Ez még csak egy egyszerű partnertörzs, amiből a szoftver táplálkozik. A CRM rendszernek nem csak a szoftvernek kell adatokat szolgáltatnia, hanem pontosan a felhasználójának. Ezen adatok alapján tudunk nyomon követni, döntéseket hozni.

Minden érdeklődőt és ügyfelet megszólíthat, és ez a leggyorsabb út a boldogabb ügyfelekhez.

CRM_rendszer

Az adatbázis létrehozása olyan, akár egy profilozás. Hiszen a sikeres marketing alapja az, hogy ismerd a vásárlóid!

A kutatás kimutatta, hogy egy jó adatokat használó adatbázis használata akár 250%-al és csökkentheti a költségeinket. Továbbá az ezeken az adatokon alapuló hirdető kampányok megtérülése 400% és 1200% százalék között mozgott iparágtól és kampánytípustól függően!

A CRM Rendszer hiánya

Lassú, akadozó kommunikáció

CRM rendszer hiányában az szükséges adatok, teendők nincsenek összefogva, ezáltal a reakcióidő megnő. A mai világban amit szeretnénk, azt gyorsan szeretnénk. Az ügyfelek elvesztésének egyik legfőbb oka a lassú reagálás.

Elveszett adatok

Az ügyfelekkel kapcsolatos információk gyakran decentralizáltan, különböző excel táblákban vagy ami mégrosszabb, különböző felhasználók eszközein tárolódnak. Nincs annál frusztrálóbb, amikor valami fontos adatot nem találunk, főleg, ha az gyorsan kell.

Repetitív feladatok

Amikor növekszik az ügyfél kör és egy vállalkozás úgy igazán beindul, megnövekednek az ügyfelekkel és projektekkel kapcsolatos teendők is. Egy bizonyos mennyiség után ezek a repetitív feladatok veszik el kollégáink idejét ahelyett, hogy a cég számára fontos feladatokra fókuszálnának.

Infó csak a fejekben

Az adatvesztés egy másik formája, amikor az ügyféllel kapcsolatos fontos adatok a munkatársak fejében tárolódnak. Ezzel a potenciális ügyféllel ápolt kapcsolatot egy ember emlékezőképességére tesszük fel. Még rosszabb a helyzet ha ez a kolléga távozik a cégtől.

CRM Rendszer birtokában

Szervezettség

A legnagyobb előnye talán a szervezettség. A CRM-rendszer az összes információ tárolásának és kezelésének központi helye, és ez mindenki életét megkönnyíti. És “mindenki” magában foglalja ügyfeleit is, akik jobb szolgáltatást és részletesebb figyelmet kapnak, amint elkezdi mélyebben megérteni őket.

Feladatkövetés és automatizálás

A megfelelő szoftver integrálja a vállalat tipikus munkafolyamatait, és megtakarítja a napi feladatokra fordított időt. Az automatizálás fokozhatja az ügyfelek elkötelezettségét és konzisztenciát biztosíthat.

Értékesítés nyomonkövetése

Az ügyfélbázis kezelésén túl a jó CRM elég robusztus ahhoz is, hogy nyomon kövesse a teljes szervezet értékesítési előrehaladását. Az értékesítési terület megkapja a szükséges segítséget a potenciális ügyfelek azonosításához és meglévő ügyfelek utánkövetéséhez. Az út előrehaladtával a CRM platform kiindulópontot biztosít az értékesítési trendek követésére és a hiányosságok megszüntetésére. Ez is egy egyszerű módja annak, hogy nyomon kövesse az értékesítési csapat teljesítményét.

Személyreszabott kommunikáció

Az értékesítési erőforrások hatékonyabb felhasználása mellett ügyfelei profitálhatnak a CRM rendszer által kínált személyre szabás lehetőségéből is. – Egy tanulmány szerint a fogyasztók 86%-a szerint a személyre szabás szerepet játszott a vásárlási döntésében. A CRM-adatbázisban található összes adat felhasználható mélyebb ügyfélkapcsolatok kialakítására személyre szabott kommunikáció révén.

Mely területek számára hasznos a CRM Rendszer?

Egy nagyon egyszerű példa egyik ügyfelünktől
crm-rendszer-icon

Értékesítés és Marketing

döntestamogato-szoftver-icon

Projektmenedzsment

Építőipar. Ügyfeleik között voltak olyanok, akik megkérték a munkát, ők elvégezték azt, majd pedig nem fizettek. Ezeket az ügyfeleket próbálták szűrni, feketelistára tenni. Hiányzott azonban egy központosított rendszer, amiben a cég munkatársai dolgoztak volna, így nem egyszer előfordult, hogy az értékesítő kolléga egy olyan céggel újra megegyezett, aki nem fizette ki az előző munkát, mivel nem tudott róla, nem jutott el hozzá az információ.

A vállalatirányítási rendszer egyik alap pillére a CRM, amely náluk is bevezetésre került. Ebben a rendszerben már minden egyes ügyfélnél be tudták jelölni és nyomon követni, hogy van-e fizetési kötelezettsége. Az értékesítő kollégák pedig ebből a rendszerből dolgozva képesek voltak valós időben utánanézni, hogy az a cég, akivel éppen beszélnek feketelistás-e, ha pedig igen akkor le tudták kommunikálni velük, hogy addig, amíg az előző munkát fizetik addig nem fognak új munkát elvállani számukra.

Ügyfélszolgálat

penzugy-icon

Pénzügy

Továbbá, hogy ezek a cégek egymást segítsék, email formájában a hasonló tevékenységgel foglalkozó cégeknek oda-vissza időnként szétküldenek egy listát, hogy kik azok, akik szeretnek nem fizetni az elvégzett munkáért. Most már számukra ezen cégek összeszedése is pár kattintás, amelyet aztán exportálva a rendszerből tovább tudnak küldeni partnereiknek.

Egyedi CRM rendszert fejlesztünk egyedi igények alapján

Egy CRM rendszert gyakran egy nagyobb vállalatirányítási rendszer részeként vagy kiegészítéseként használni. Fejlesztéseink során mindig figyelembe vesszük ügyfeleink egyedi igényeit, kéréseit. Egyedi fejlesztés révén a CRM rendszer könnyen összekapcsolható más területek moduljaival, így az ügyfelekkel kapcsolatos információk könnyedén vándorolnak a szoftveren belül. Ezáltal lehetővé tesszük a munkatársak számára, hogy naprakészen tudják kezelni cégünk ügyfeleit, partnereit és a legjobb élményt biztosítsák számukra.

Összefoglalóan tehát az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek mélyebb betekintést nyújtanak, növelik az ügyfelek elégedettségét, és segítenek többet eladni, segít a szervezésben, a hatékonyságban, az időgazdálkodásban és az ügyfelek lenyűgözésében minden lépésnél.

Következő lépések

  1. Írjon egy üzenetet, hogy miben tudunk segíteni!
  2. Ismerkedés, konzultáció, közös ötletelés
  3. A kezében lesz egy kész ütemterv az alábbiakkal:
    – A saját egyedi rendszere tartalma leírással és ábrákkal összefoglalva
    – Mérföldkövek, határidők
    – Díjazás

Kezdje itt saját CRM rendszerét!